Akademisk Boldklub A/S præsenterer 2025/26 sæsonens spillerdragtpartnere
Seneste nyheder og opdateringer fra AB Fodbold.




Seneste nyheder og opdateringer fra AB Fodbold.
Akademisk Boldklub A/S (“AB”) annoncerede i dag en række trøje partnerskaber for sæsonen 2025/26. På select trøjen vil Carlsberg fungere som primær partner på trøjens forside, med den tilbagevendende partner Unisport på bagsiden af trøjen, mens de globale teknologi innovatører Datum, Myriad360 og Plane vil tilslutte sig som partner brands.
Samlet set danner disse aftaler en klubrekord for trøje indtægter i CampoBet 2. Division, samtidig med at de understreger klubbens tankegang om “lokale rødder, global vision.”
Placeringen på fronten af trøjen udvider AB’s partnerskab med Carlsberg og bygger videre på det eksisterende samarbejde som klubbens drikkevare partner på Gladsaxe Stadion. Carlsberg har en rig historie, som er rodfæstet i lokal arv, styrket af en global rækkevidde, en tilgang, som AB bestræber sig på at afspejle i sit forretnings- og sportslige virke. Denne sammenhæng vil komme til udtryk gennem hele sæsonen på klubbens nye “retro”-trøjer.
Tilføjelsen af Datum, Myriad360 og Plane hylder AB’s grundlæggende identitet som en “Akademisk Boldklub” og stemmer perfekt overens med klubbens innovationsånd. Det afspejler denne sæsons partnerskabsstrategi og klubbens ambition om at bringe det bedste fra dansk sport og kultur ud til et bredere globalt publikum.
“Vi er utrolig stolte over at have Carlsberg på vores trøje i denne sæson og glade for at de bliver en aktiv partner i vores arbejde med at skabe en fantastisk kampdag for fans og sponsorer på Gladsaxe Stadion,” sagde administrerende direktør Sofie Brandi Petersen. “Vi er på en rejse tilbage til toppen, og at have så stærkt et brand tilslutte os er endnu et bevis på, at vi er på rette vej og virkelig er passionerede for at få det til at lykkedes.”
“AB blev grundlagt af akademikere, der bragte en unik dansk kombination af fysik og intellekt til det smukke spil,” sagde bestyrelsesformand Brian J. Grieco. “Udover vores udvidede forhold til Carlsberg, giver vores partnerskaber med førende globale teknologi innovatører en følelse af at fuldende cirklen, da de understøtter os i at kombinere passion med præcision, tradition med innovation og lokalt med globalt på tværs af alle aspekter af vores klub.”
Den nye hjemmebanetrøje er til salg i dag på AB’s hjemmeside (www.ab.dk), samt ved den første hjemmekamp på Gladsaxe Stadion fredag den 8. august kl. 19:00.